Home » Klachtenregeling

Klachtenregeling

Vanuit Base for Care doen wij ons best om de hulpverlening zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kunnen er situaties zijn waarover u een klacht heeft. U kunt als cliënt, wettelijke vertegenwoordiger of als gemachtigd betrokkene een klacht indienen bij Base for Care. Wij hebben de intentie om bij een klacht of onvrede er samen met u uit te komen.

Heeft u een klacht?

Bespreek de klacht eerst met de betrokken begeleider(s) om te kijken of jullie gezamenlijk tot een passende oplossing kunnen komen. Mocht u er met de gezinscoach toch niet uitkomen, dan kunt u de leidinggevende van de betrokken begeleider(s) benaderen middels het klachtenformulier. Dit zal na versturen binnen 5 werkdagen worden beantwoord. De leidinggevende nodigt u uit voor een gesprek. In dit gesprek wordt de klacht gehoord, besproken en waar mogelijk opgelost.

Klacht indienen

U heeft de vrijheid en het recht conform de jeugdwet & WMO om een klacht ook rechtstreeks in te dienen bij de onafhankelijke klachtencommissie zonder tussenkomst van Base for Care.
Base for Care heeft zich aangesloten bij klachtenportaalzorg. Via www.klachtenportaalzorg.nl kan er een klachtenformulier ingevuld worden. Ook kunt u contact opnemen middels e-mail en telefoon.

Contacgegevens

Klachtenportaal Zorg
Westeinde 14a
1601 BJ Enkhuizen
info@klachtenportaalzorg.nl
Telefonisch is Klachtenportaal Zorg bereikbaar op werkdagen van 9:00-12:00 uur via 0228-322205.

Tevens kunt u op de website www.jeugdstem.nl informatie vinden over een onafhankelijk vertrouwenspersoon en klachtenbemiddelaar. Deze vertrouwenspersoon kan u (gratis) ondersteunen bij gesprekken besprekingen van de klacht.